BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sabtu, 6 Jun 2009

SINFUL HOLIDAY

bile cuti sume berubah...
kalu mase skul rajin wak amal tp bile cuti sume berubah..

kalu dulu sembahyang awal2
tapi sekarang tunggu dulu masih awal

sampai tertingal solat tu
biasenye isyak lah solat tu

ya ALLAH apelah lah dosa aku n,aku sebenarnye nak jadi budak baik..tp bile aku buat satu

dosa aku aku akan lakukan banyak dosa lain..dan penyebab segalanya adalah sex-lucah-hentai

bile aku tngok bende lucah (biasenye komik) aku kan berangan dan melancap..lpas 2 aku jadi

letih,so tidor dulu..bangun waktu solat dah nak habis...terkejar2 solat langsung tak khusyuk..

malam 2 pun aku tak pegi solat kat masjid..isyak tangguh dulu..tngok tv masuk bilik lancap dan

tidur dengan harapan bangun mandi wajib dan solat..tp lain jadinye....

bangun lewat...kene mandi wajib dulu...sudah mandi orang aza subuh.....

entah lah aku rase diri ni bodoh sangat...

cite2 aku nak jadi mcm muhammad al-fateh penakluk constantinopel dan mengubah namenye

sebagai istanbul...mase die takluk cntantinopel umur die baru 21 tahun umur 16 die ah

memerntah negare..aku dah 19..ape yang aku buat..langsung tak ade yang

membanggakan..lepas die takuk constaninopel die tukar sebuah gereje yang paling besar

( masjid ape tu yang paling indah kat turki) jadi masjid.

jadi mereka pun nak buat solat jumaat yang pertama..jadi die pun mencari ulamak yang terkenal

untuk mengimamkan solat jumaat yang pertama di bumi istanbul..tapi ulamak

tu menyarankan supaye die memilih orang yang terbaik dalam kalangan mereka sultan

muhammad pun berucap kepada semua tenteranye....

"wahai tenteraku adakah antara kamu yang pernah meninggalkan solat 5 waktu?jike ada sile lah duduk"

tiada seorang pun yang duduk

"wahai tenteraku adakah antara kamu yang pernah mennggalkan solat malam(tahjud)?jake ade sile duduk"

separuh dari tenteranye duduk

"wahai tenteraku adakah antara kalian yang pernah meninggalkan solat rawwatib(solat sunat qabliyyah dan ba'adiyyah?jike ade sile duduk"

semue baki yang masih berdiri trus duduk..

usahanye untuk mencari imam yang terbaik dari kalangan tenteranye terus buntu..

lalu ulamak itu bertanye kepada sultan muhammad al-fateh

"kenape tuanku masih berdiri?"

al-fateh menjawab
"kerana tidak pernah meninggalkan solat 5 waktu,solat malam dan rawwatib semenjak aku baligh."

jadi beliau lah yan paling layak mengimamkan solat jummat yang mulia itu kerana beliau lah

yang ter baik dalam kalangan mereka.


jauhnye aku nak jadi macam die.....menyesalnye aku...tp entahlah aku tak leh nak kawal nafsu ni..

0 comments: